Parowozownia Wolsztyn

Skocz do treści

Fot. Michał 'Doctor' Pawełczyk | Kraina Żywych Maszyn | parowozy.net

Liczba zdjęć: 28. Strony: 1 | 2 | 3 | 4

Naprawy okresowe parowozów

Co pewien czas każdy parowóz musi trafić do naprawy okresowej. Naprawy te wykonywane są w Gnieźnie, Lesznie lub specjalistycznych warsztatach.

08.03.2009

Pm36-2, Leszno, w oczekiwaniu na naprawę.

09.11.2008

Ol49-59. A tak wygląda po naprawie parowóz na kanale w Parowozowni Wolsztyn. 2008-11-05.

09.11.2008

Ol49-59. Skrzynia przegrzewacza. Jest to element, którym płynie para z przepustnicy do cylindrów elementy przegrzewacza (widoczne poniżej rurki) są wewnątrz płomienic, przepływająca nimi para uzyskuje większą temperaturę, a co za tym idzie większą sprawność ma silnik parowy.
2008-04-18

09.11.2008

Ol49-59. Wnętrze gotowej skrzyni ogniowej każda z zespórek jak widać jest już dokładnie obspawana, rury cyrkulacyjne znajdują się na miejscu, w głębi widać płomienice (większe) i płomieniówki (mniejsze). 2008-04-18

09.11.2008

Ol49-59. Ponownie widok na część podgardlana kotła trzy wyczystki, które widać są umieszczone na przedłużeniu trzech rur cyrkulacyjnych, dzięki nim możliwe jest czyszczenie ich wnętrza. 2008-04-18

09.11.2008

Ol49-59. A oto tylna cześć kotła bez budki maszynisty i bez otuliny. Na kotle są już założone dwa wodowskazy.
2008-04-18

09.11.2008

Ol49-59. Spodnia cześć kotła widoczne gniazdo odmulacza – przyrządu, który służą do oczyszczania kotła z mułu i drobinek kamienia kotłowego.
2008-04-18

09.11.2008

Ol49-59 Nowa dymnica parowozu stara jak było doskonale widać uległa przepaleniu. Blachy mają grubość 8 milimetrów.
2008-04-18

09.11.2008

Ol49-59 Ten sam fragment widoczny od strony wewnętrznej, trzy większe otwory to miejsca, w których będą wspawane rury cyrkulacyjne.
2007-10-03

Powrót

Liczba zdjęć: 28. Strony: 1 | 2 | 3 | 4

Design & Code: Doctor